1. Rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy
przy czyszczeniu
powierzchni, malowaniu natryskowym
i natryskiwaniu cieplnym.
2. W sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby
ewidencji odpadów
1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 14 stycznia 2004 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy czyszczeniu powierzchni, malowaniu
natryskowym
i natryskiwaniu cieplnym (Dz. U. Nr 16, poz. 156 z dnia 14
stycznia 2004 r.). Na podstawie art. 237
15 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r.
- Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm. 2) )
zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.1. Rozporządzenie określa wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie:
1) czyszczenia powierzchni metodami
strumieniowo-ściernymi przy użyciu urządzeń z otwartym lub zamkniętym
obiegiem ścierniwa, w strumieniu sprężonego powietrza, wody lub
mieszaniny wody i sprężonego powietrza;
2) natryskiwania lub
napylania powierzchni wyrobami lakierowymi w postaci płynnej lub
proszku, przy użyciu
urządzeń natryskowych lub napylających;
3)
natryskiwania c ieplnego powierzchni metali przy użyciu pistoletowych
urządzeń łukowych, plazmowych i
płomieniowych - w tym naddźwiękowych i
detonacyjnych.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do procesów:
1) czyszczenia
powierzchni metodami strumieniowo-ściernymi za pomocą urządzeń typu
wirnikowego;
2) natryskiwania cieplnego wykonywanego w zamkniętych komorach o obniżonym
ciśnieniu lub wypełnionych
gazem
obojętnym oraz pod wodą;
3) malowania w hermetycznych komorach, przy których pracownik obsługujący urządzenie odizolowany jest od
szkodliwego środowiska.
§ 2.1. Pracownicy zatrudnieni przy
pracach, o których mowa w § 1 ust. 1,
powinni posiadać odpowiednie
przeszkolenie z zakresu bezpieczeństwa
wykonywania tych prac oraz wyposażenie w niezbędne środki ochrony
indywidualnej stosownie do występującego zagrożenia.
2. Prace, o których mowa w § 1
ust.1, zalicza się do prac szczególnie niebezpiecznych, na podstawie
przepisów
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26
września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów
bezpieczeństwa i higieny
pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650).
3. W czasie wykonywania prac, o
których mowa w § 1 ust. 1, należy przestrzegać wymagań określonych
w
rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy
podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401).
4. W przypadku robót budowlanych
kierownik budowy przed rozpoczęciem tych robót opracowuje plan
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie informacji dotyczącej
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony
zdrowia
(Dz. U. Nr 120, poz. 1126).
5. Stosowane wyroby lakierowe, rozpuszczalniki, rozcieńczalniki, środki myjące i odtłuszczające powinny posiadać
kartę charakterystyki substancji niebezpiecznej lub preparatu niebezpiecznego, zgodnie z wzorem podanym
w rozporządzeniu Ministra
Zdrowia z dnia 3 lipca 2002 r. w sprawie karty charakterystyki
substancji niebezpiecznej
i preparatu niebezpiecznego (Dz. U. Nr 140,
poz. 1171).
6. Każda partia wyrobu lakierowego
powinna posiadać deklarację zgodności z Polskimi Normami lub aprobatę
techniczną. Wzór deklaracji zgodności został podany w rozporządzeniu
Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 31 lipca 1998 r. w
sprawie systemów oceny zgodności, wzoru deklaracji zgodności oraz
sposobu znakowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i
powszechnego stosowania
w budownictwie (Dz. U. Nr 113, poz. 728).
Rozdział 2
Czyszczenie powierzchni metodami strumieniowo-ściernymi
§ 3. 1. Do czyszczenia powierzchni powinno stosować się:
1) ścierniwa metalowe, w szczególności:
a) śrut ostrokątny lub kulisty staliwny albo żeliwny.
b) cięty drut stalowy;
2) ścierniwa niemetalowe, w szczególności:
a) piaski kwarcowe w metodach pneumatycznych mokrych i wilgotnych,
b) elektrokorund,
c) ścierniwa odpadowe, w tym żużel pomiedziowy, paleniskowy, wielkopiecowy,
d) rozdrobnione skały i minerały, w tym oliwin, staurolit, dolomit, granit i inne,
e) inne ścierniwa sztucznie wytworzone i organiczne.
2. Do czyszczenia powierzchni
niedopuszczalne jest stosowanie suchego piasku kwarcowego jako ścierniwa
lub
dodatku do innych ścierniw.
3. Podczas stosowania w
pomieszczeniach ścierniw z rozdrobnionych skał i minerałów,
zawierających wolną
krzemionkę, należy oznaczać w tym pomieszczeniu
stężenie pyłu całkowitego i respirabilnego, którego wartości
nie mogą
być wyższe od podanych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra
Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie
najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla
zdrowia w środowisku pracy (Dz. U. Nr 217, poz. 1833).
§ 4. 1. Stanowiska pracy usytuowane na otwartej przestrzeni powinny być
oznakowane tablicami informacyjno
-ostrzegawczymi oraz tak zlokalizowane,
aby nie powodowały zagrożeń dla bezpieczeństwa i zdrowia pracowników
oraz osób postronnych.
2. Po oczyszczeniu powierzchni
resztki zużytego ścierniwa i inne zanieczyszczenia należy usunąć z
miejsca pracy
i przekazać do regeneracji lub utylizacji.
§ 5. Czyszczenie powierzchni z powłok lakierowych zawierających związki ołowiu lub inne toksyczne składniki
przy użyciu urządzeń z otwartym
obiegiem ścierniwa powinno odbywać się wyłącznie na stanowisku pracy
szczelnie osłoniętym i wyposażonym w układ filtracyjno-wentylacyjny.
§ 6. Dopuszczalne jest stosowanie w pomieszczeniu zamkniętym przenośnych i
przewoźnych urządzeń do
obróbki podciśnieniowej z zamkniętym obiegiem
ścierniwa, pod warunkiem, że są wyposażone w układ
filtracyjno - wentylacyjny i zasobnik pyłu.
§ 7. Komory robocze przeznaczone do czyszczenia powierzchni powinny być
podłączone do ssących układów
filtracyjno-wentylacyjnych i w taki sposób
zabezpieczone, aby wyeliminować możliwość zapylenia pomieszczenia,
w
którym zostały zainstalowane.
§ 8. 1. Stanowiska pracy, przy których odbywa się czyszczenie powierzchni, powinny być wyposażone
w instrukcję bezpieczeństwa i higieny pracy
uwzględniającą wymagania dotyczące:
1) zasad obsługi, konserwacji oraz
kontroli urządzeń używanych w procesie czyszczenia powierzchni metali
i innych materiałów konstrukcyjnych;
2) rodzajów środków ochrony
indywidualnej, które należy stosować w zależności od technologii
czyszczenia oraz
występujących czynników niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia pracownika i osób przebywających w strefie
pracy.
2. Niedopuszczalne jest stosowanie
urządzeń do strumieniowo - ściernego czyszczenia powierzchni
niewyposażonych w system umożliwiający zamknięcie wypływu ścierniwa z dyszy roboczej bezpośrednio przez
pracownika wykonującego proces
czyszczenia.
3. System, o którym mowa w ust. 2,
powinien być tak skonstruowany, aby w razie wypuszczenia z rąk pracownika
dyszy roboczej nastąpiło niezwłoczne zamknięcie dopływu
ścierniwa do dyszy. System zamknięcia wypływu
ścierniwa należy
kontrolować przed rozpoczęciem pracy i w przypadku jego wadliwej pracy.
§ 9. 1. Pracownicy obsługujący urządzenia przeznaczone do czyszczenia powierzchni zainstalowane w komorach
roboczych powinni być asekurowani
przez co najmniej jednego pracownika znajdującego się na zewnątrz komory
roboczej.
2. Pracownicy obsługujący
urządzenia zainstalowane w komorze roboczej powinni być wyposażen i w
środki
ochrony indywidualnej, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.
3. Praca w komorze roboczej powinna
trwać jednorazowo nie dłużej niż 40 minut, a przerwa powinna trwać co
najmniej 20 minut, podczas której pracownicy powinni przebywać w miejscu z dopływem czystego powietrza.
4. Komora robocza powinna być
wyposażona w świetlny sygnalizator pracy informujący o zagrożeniach oraz
awaryjny wyłącznik urządzeń. Drzwi wejściowe do komory roboczej powinny
być otwierane dopiero po uprzednim
odpyleniu jej wnętrza.
5. Wielokrotność wymiany powietrza w komorze roboczej powinna zapewniać dobrą widoczność oraz być zależna
od:
1) rodzaju czyszczonego materiału lub usuwanej powłoki malarskiej;
2) ilości stanowisk pracy;
3) rodzaju i ilości zużywanego ścierniwa.
6. Niedopuszczalne jest:
1) podejmowanie pracy w komorze roboczej bez odpowiednich środków ochrony indywidualnej;
2) czyszczenie powierzchni przy niedomkniętych drzwiach komory roboczej lub niesprawnym systemie
wentylacyjnym;
3) kierowanie strumienia ścierniwa z dyszy poza czyszczony przedmiot.
§ 10. 1. W przypadku obsługiwania urządzeń do czyszczenia powierzchni przez
otwory w ścianie kabiny, otwory
te powinny być wyposażone w szczelne
gumowe rękawy usytuowane na wysokości przedramienia pracownika.
2. Stanowiska pracy, o których mowa
w ust.1, powinny być wyposażone w ergonomiczne krzesła przystosowane
do warunków wykonywanej pracy.
Rozdział 3
Natryskiwanie lub napylanie powierzchni
§ 11. 1. Do natryskiwania lub napylania powierzchni używa się wyłącznie
materiałów posiadających kartę
charakterystyki substancji niebezpiecznej i preparatu niebezpiecznego, z oznakowaniem opakowania określonym
w
rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 września 2003 r. w sprawie
oznakowania opakowań substancji
niebezpiecznych i preparatów
niebezpiecznych (Dz. U. Nr 173, poz. 1679).
2. Podczas prac, o których mowa w
ust. 1, gdzie stosuje się materiały zawierające związki o działaniu
rakotwórczym lub prawdopodobnie rakotwórczym, należy przestrzegać
wymagań zawartych w rozporządzeniu
Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z
dnia 11 września 1996 r. w sprawie czynników rakotwórczych w środowisku
pracy oraz nadzoru nad stanem zdrowia pracowników zawodowo narażonych
na te czynniki (Dz. U. Nr 121,
poz. 571 oraz z 2003 r. Nr 36, poz. 314).
§ 12. 1.
Natryskiwanie powierzchni płynnymi wyrobami lakierowymi może być
wykonywane na otwartej przestrzeni
albo w komorach malarskich lub
pomieszczeniach wyposażonych w wentylację odciągową z wymuszonym
nawiewem powietrza. Napylanie wyrobami sproszkowanymi powinno być
wykonywane wyłącznie w komorach
malarskich lub pomieszczeniach z
odpowiednią wentylacją.
2. Podczas natryskiwania lub
napylania powierzchni wyrobami lakierowymi powinno stosować się
jednocześnie lub
oddzielnie środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej zapewniające nieprzekraczanie najwyższych dopuszczalnych
stężeń
czynników szkodliwych dla zdrowia, określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 29 listopada
2002 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników
szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
3. Napylanie powierzchni wykonuje się tak, aby nadmiar napylanego proszku mógł być odzyskiwany.
4. Ilość przechowywanego w
pomieszczeniach i przestrzeniach zamkniętych, w których prowadzone są
prace
związane z natryskiwaniem lub napylaniem, palnego materiału
przeznaczonego do natryskiwania lub napylania
powierzchni nie powinna
przekraczać zapotrzebowania jednej zmiany roboczej.
§ 13. 1. Stanowiska pracy, na których prowadzone jest natryskiwanie lub
napylanie powierzchni, oznacza się
tablicami informacyjno - ostrzegawczymi
i zabezpiecza się przed dostępem osób postronnych.
2. Natryskiwanie lub napylanie
powierzchni wyrobami płynnymi lub sproszkowanymi powinno być prowadzone
z
zachowaniem wymagań ochrony przeciwpożarowej oraz oceny zagrożenia wybuchem, o których mowa
w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie ochrony
przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U.
Nr 121, poz. 1138).
§ 14. 1. Pomieszczenia i komory malarskie, w których odbywa się natryskiwanie
lub napylanie powierzchni,
powinny spełniać wymagania
techniczno - budowlane jak dla pomieszczeń zagrożonych wybuchem, o których
mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie ochrony
przeciwpożarowej budynków,
innych obiektów budowlanych i terenów oraz w rozporządzeniu Ministra
Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki
i ich usytuowanie(Dz. U.
Nr 75, poz. 690 oraz z 2003 r. Nr 33, poz. 270).
2. Urządzenia elektroenergetyczne stosowane w pomieszczeniach i komorach malarskich powinny odpowiadać
wymaganiom dla urządzeń przeznaczonych do pracy w strefach zagrożonych wybuchem określonym dla tych
pomieszczeń i komór.
3. Strefy zagrożenia wybuchem oraz miejsca występowania materiałów pożarowo niebezpiecznych powinny być
oznakowane zgodnie z przepisami rozporządzeń, o których mowa w ust. 1.
§ 15. 1. Podłogi w pomieszczeniach i komorach malarskich, w których stosowane są
metody elektrostatycznego
natryskiwania lub napylania powierzchni przedmiotów, powinny odpowiadać wymaganiom określonym w przepisach
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września
1997 r. w sprawie ogólnych przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz
w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w
sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.
2. Podczas stosowania metody
elektrostatycznego natryskiwania lub napylania powierzchni przedmioty
poddawane tym procesom powinny być uziemione, a pracownicy wyposażeni w
antyelektrostatyczną odzież
i obuwie robocze oraz środki ochrony
indywidualnej.
§ 16. Stanowiska pracy w pomieszczeniach i komorach malarskich, na których
odbywa się natryskiwanie lub
napylanie powierzchni, powinny być
wyposażone w instrukcję bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględniającą:
1) specyfikę stosowanych materiałów powłokowych;
2) technologię nanoszenia;
3) wymagane środki ochrony indywidualnej;
4)
wymagania dotyczące obsługi i konserwacji urządzeń i sprzętu
pomocniczego używanego podczas
natryskiwania lub napylania powierzchni
przedmiotów;
5) zasady kontroli urządzeń pracujących pod ciśnieniem;
6) zasady przechowywania materiałów niebezpiecznych pożarowe.
§ 17. Urządzenia, sprzęt i narzędzia przeznaczone do pracy w pomieszczeniach i
strefach zagrożenia
wybuchem lub pomieszczenia, w których występują
materiały niebezpieczne pożarowe, powinny spełniać
wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
16 czerwca 2003 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych
obiektów budowlanych i terenów
oraz rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych
przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 18. Podczas natryskiwania lub napylania niedopuszczalne jest:
1) przeprowadzanie czynności natryskiwania lub napylania instalacji lub urządzeń elektrycznych będących pod
napięciem;
2) gromadzenie na stanowisku pracy opróżnionych naczyń i pojemników po materiałach stosowanych do
natryskiwania lub napylania;
3) używanie materiałów bez znajomości technologii ich nakładania oraz działania toksycznego;
4) używanie grzejników z otwartą spiralą grzejną lub ognia otwartego;
5) prowadzenie prac spawalniczych;
6) stosowanie narzędzi iskrzących.
Rozdział 4
Natryskiwanie cieplne
§ 19. Proces natryskiwania cieplnego wykonuje się z zachowaniem wymagań
ochrony przeciwpożarowej oraz
oceny zagrożenia wybuchem, o których mowa w
rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 16
czerwca 2003 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych
obiektów budowlanych
i terenów.
§ 20. Dopuszcza się prowadzenie procesu
natryskiwania cieplnego:
1) na otwartej przestrzeni, z zachowaniem zasad
właściwej lokalizacji urządzeń;
2) w specjalnie przystosowanych pomieszczeniach;
3) w komorach roboczych.
§ 21. 1. Podczas procesu natryskiwania cieplnego na otwartej przestrzeni, wokół
stanowiska prowadzenia tych
prac powinien być wydzielony pas ochronny, w
którym nie mogą przebywać osoby postronne albo niewyposażone
w środki
ochrony indywidualnej.
2. Wydzielony pas ochronny należy odpowiednio oznaczyć za pomocą tablic informacyjno - ostrzegawczych.
§ 22. Po
zakończeniu procesu natryskiwania cieplnego na otwartej przestrzeni
resztki materiału przekazuje się do
ponownego wykorzystania lub
utylizacji.
§ 23. 1. Pomieszczenie przeznaczone do prowadzenia procesu natryskiwania
cieplnego powinno być oddzielone od
innych pomieszczeń zakładu pracy w
sposób gwarantujący bezpieczeństwo pracy.
2. Proces natryskiwania cieplnego przeprowadzany przez pracowników w pomieszczeniach powinien odbywać się
przy asekuracji co najmniej jednego, dodatkowego pracownika.
§ 24. 1. Proces natryskiwania cieplnego powinien być prowadzony w pomieszczeniu
wyposażonym w instalację
mechanicznej wentylacji nawiewno-wywiewnej i
oświetleniową przystosowaną do pracy w strefach zagrożonych
wybuchem.
2. Pomieszczenie natryskiwania
cieplnego powinno mieć ściany i strop wykonane z materiałów zmywalnych,
niepalnych i nieiskrzących.
3. Stoły warsztatowe i inne
urządzenia stosowane w pomieszczeniu, o którym mowa w ust. 1, powinny
być
wykonane z materiałów umożliwiających ich czyszczenie poprzez
odpylanie.
4. Instalacje i węże gazowe oraz miejsca i sposób ich mocowania w pomieszczeniu, o którym mowa w ust. 1,
powinny spełniać wymagania jak dla urządzeń stosowanych do prac
spawalniczych, określonych w przepisach
rozporządzenia Ministra
Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny
pracy przy
pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 470).
§ 25. 1. Powietrze wydalane z pomieszczeń, w których odbywa się proces
natryskiwania cieplnego, powinno być
oczyszczone za pomocą urządzeń
filtracyjnych.
2. W przypadku prowadzenia procesu
natryskiwania cieplnego przy użyciu aluminium lub cynku, urządzenia
wentylacyjne wywiewno-nawiewne powinny być przystosowane do pracy z
czynnikami wykazującymi podatność do
samozapłonu oraz tworzenia z
powietrzem mieszaniny wybuchowej.
3. Niedopuszczalne jest stosowanie filtrów wodnych do usuwania pyłów z aluminium.
§ 26. W
przypadku wykonywania procesu natryskiwania cieplnego w wydzielonych
komorach roboczych, komory
te wyposaża się w specjalne obrotniki lub
manipulatory połączone z wentylacją wywiewną.
§ 27. 1. Podczas procesu natryskiwania cieplnego gazy palne powinny być czerpane
z pojedynczych butli, wiązek
butli lub z instalacji rozprężającej gaz
płynny, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny
pracy przy pracach spawalniczych.
2. Węże doprowadzające gaz do
pistoletów powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia
zabezpieczające
przed cofnięciem się płomienia do butli lub instalacji, o
których mowa w ust. 1. 3. Niedopuszczalne jest podczas
procesu natryskiwania cieplnego czerpanie acetylenu bezpośrednio z wytwornic acetylenowych.
§ 28.
Stanowisko pracy, na którym odbywa się proces natryskiwania cieplnego,
powinno być wyposażone
w instrukcję bezpieczeństwa i higieny pracy
określającą:
1) specyfikę materiałów stosowanych do procesu natryskiwania cieplnego;
2) technologię procesu natryskiwania;
3) wykaz wymagań dotyczących stosowania środków ochrony indywidualnej.
§ 29. Podczas procesu natryskiwania cieplnego pracownicy obsługujący
urządzenia pistoletowe powinni być ubrani
w hełmy ochronne z
doprowadzeniem czystego powietrza oraz w inne środki ochrony
indywidualnej stosownie do
występującego zagrożenia.
§ 30. Niedopuszczalne jest podczas pracy pistoletu płomieniowego lub regulacji
natężenia przepływu gazów
kierowanie strumienia pracującego pistoletu w
kierunku butli gazowych oraz zbliżanie się do tych butli z pracującym
pistoletem na odległość mniejszą niż 4 m.
Rozdział 5
Przepisy końcowe
§ 31. Traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 16 grudnia 2002 r. w
sprawie bezpieczeństwa i higieny
pracy przy czyszczeniu powierzchni,
malowaniu i metalizacji natryskowej (Dz. U. Nr 237, poz. 2003 oraz z
2003 r.
Nr 36, poz. 313).§ 32.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z
wyjątkiem
§ 3 ust. 2, który wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r.
Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej: w z. J. Piechota
2. ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE WZORÓW DOKUMENTÓW STOSOWANYCH NA POTRZEBY EWIDENCJI ODPADÓW
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie
wzorów dokumentów
stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. Nr
30, poz. 213 z dnia 24 lutego 2006 r.). Na podstawie
art. 36 ust. 14 ustawy z
dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn.
zm.) zarządza się,
co następuje:
§1. Ustala się wzory dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów:
1) wzór karty ewidencji odpadu, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) wzór karty ewidencji komunalnych osadów ściekowych, który jest określony w załączniku nr 2 do
rozporządzenia;
3) wzór karty ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego, który jest określony w załączniku nr 3
do
rozporządzenia;
4) wzór karty przekazania odpadu, który jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
§2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia).
Minister Środowiska